Pingla O Pärla...

Alla inlägg under april 2011

Av Mimmi Nordèn - 29 april 2011 14:52

Hej!



man blir svinglad när marsvinen springer upp o ner på en med full tilit! :')



Går upp o ställer sig framför mitt anstikte i soffan och slickar på min mun och näsa! :'D


Man blir jue glad! ;)




sen är jue Pingla väldigt framåtgående i buren men blyg i famnen ;)




Tvärtom med Pärla! ;)




så stolt med mina och doms framsteg!



tyvär hade jag ingen bild men det kommer så småningom! ;)



fyller imorn så det blir inget blogande imorn eller senare på dagen idag för jag ska med syrran hem o sova över ;)


men hej då ;)

Av Mimmi Nordèn - 26 april 2011 21:50

Hej!!



förlåt för att jag inte har skrivit på 2 dagar ^^ har haft fullt upp just nu...


Fyller i helgen! ^^


så vi börgar planera lite saker här!


okej...JAG ÄLSKAR PINGLA OCH PÄRLA! <3


vi har gjort jätte många framsteg! jag kunde hålla i dom utan att den ena var stel som en pinne! asså den ena var stel men den andra var mycket lugnare och puffade och slickade på mig! :) ^^


Men iallafall...återgå till helgen! ^^


På fredag kommer Min syrras kille och hämtar mig på vägen hem och sen åker han o jag till deras hem och äter lite antar jag...^^


senare så ska han o jag åka och möta upp syster på en grillningsplats ^^


osso ska vi grilla där :)

sen åker vi hem och tare lungt ;)

 jag sover över...


sen ska syrran åka med mig någonstans ntar jag och ge mig en present ;)


sen sjussar dom hem mig och är med hela dagen och firar ;D


momo o moffa kommer ockso :)


sen ska vi ÄÄlda en egen mysig Brasa!


såå det var det...kommer antagligen en bild senare morn dårår ;) hej då!!




P.S BIG BROTHER!!

Av Mimmi Nordèn - 23 april 2011 20:45

hej igen!


Dagen har faktiskt varit hyfsat bra! :)

Marsvinen fick godsaker som dom typ inte har fått på länge...och jag fick ett gott påskägg! ^^


På morgonen så fick dom lite Äpple och salladsblad! ;)


sen lite på dagen så fick dom lite annat som Gräs, maskrosblad, Grenar att tuga på och Apelsin!


Apelsinen var en riktig höjdare, därför får dom Apelsin på speciella dagar! som julafton, min Födelsedag (som är på lördag, alltså den 30 April), påsk...O.S.V


och Nyss så fick dom lite gräs och blomkål och lite lite morötter...:)


Nu lägger vi ner en ny sak till dom, ska se hur det går!


heheh dom ligger och vilar...inte så mycket till leksak då ;)


får se imorn! ;D


Jaa...VÄNTAA!!!


dom leker med Bollen som vi la ner!! hahah

hahaha vad gulligt!! ^^


aja jag får återkomma...vet inte vad jag ska skriva mer...plus att jag har ingen bild :(


bild får ni imorn :)


aja hej då...ska spela lite Minecraft!



Hej då! <3

Av Mimmi Nordèn - 23 april 2011 15:49

Hej!


här kommer det lite bilder från idag! :)

mestadels blev det bara på Pärlan! ;)

    Aja men det kommer bilder senare idag hej då!

Av Mimmi Nordèn - 23 april 2011 15:45

hej!...


jag sa att jag skulle lägga upp bilder...men det blev bara en bild :P


oekjj så här såg det ut efter att man hade sattit in dom i buren igen ;)


 


såå! ;) fint vah? hahaha nej men massa piss o bajs!....


aja hej då..ska fortsätta med att lägga ut bilder OCH...




äta mitt påskägg....

Av Mimmi Nordèn - 22 april 2011 21:51

hejsan igen ;)


var bara tvungen att säga att jag fyller den sista April och jag skulle igentligen (tänkte vi då) få marsvin då...men eftersom att då skulle vi inte ha pengar till det så då tog vi det nu ;)


men jag hoppas att ni har världens bästa Påsklov och att ni tar hand om varandra och har jätte mysigt med era vänner eller familjer och djuren :P


Aja ska lägga mig snart antar jag ;)


hej då!


(kommer bilder imorn på påskägg och marsvinen när dom får nått specielt...;)....)

Av Mimmi Nordèn - 22 april 2011 21:34

Älskar verkligen stora syster! har världens bästa humor! :'D


Och Richard ockso ^^


Marsvinen fick gå ut en liten "runda" på golvet...^^


heheh var så nervösa att dom pissade och bajsade hela tiden!

men det är jue inte så farligt till sist tyckte dom ;)

hehe sen när dom fick komma in i buren igen sprang dom runt och var skit glada för att få komma tillbaka.

har tyvär ingen bild men jag kan lägga ut en senare! :)


hej då

Av Mimmi Nordèn - 22 april 2011 17:48

okej nu ska jag berätta lite mera...


okej jag har två marsvin som vi köpte i onsdags och dom är två år gammla...

Dom har bott i våran bur i typ 3 dagar så dom är inte riktigt hemma stada ännu.

När dom kom hit ville dom mest sitta under "huset" och trycka men sen kom dom fram och börgade nosa överallt och sånt!

Pingla är mest framåtgående och vågar lite mera en Pärla

Pärla är mera gosig...


När man ska lägga in mera hö och man praslar med höt så börgar dom ropa! ^^


Dom gillar mest sallads blad ^^


asså vi köpte marsvinen när dom var två år gammla så vi har inte ägt dom hela deras liv precis...


hihi ska lägga upp en till bild nu....   så nu ska jag gå...snart kommer syrran och hennes pojkvän o ska kolla på marsvinen ^^


så hej då :)

Presentation


HEJ! :D Jag heter Mimmi och jag kommer skriva om mina fotton,Marsvin och musik ^^...men mest om mina Marsvin ^^

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

vad är gulligast? :)
 Marsvin
 Kaniner
 Hundar
 katter
 Gerbiler
 Plastpåsar
 Papperspåsar
 Möss
 Råttor
 vet inte?
 Årkar inte svara, tyvär...:/
 FANTA!
 jag tycker om skor...X)
 Alternativ 14

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Pingla

 

Pärla

 

Devil

 

Heaven

 

Lipton

 

Silver

 


Ovido - Quiz & Flashcards