Pingla O Pärla...

Alla inlägg den 20 september 2011

Av Mimmi Nordèn - 20 september 2011 14:20

hejsan...


hej...hej...


hej...san....hejsan...hej...hejsan...


idag ska det bli stor-städning med marsvinen ^^ vi har köpt galler och vi håller på att dela på dom så att dom inte blir så höga och vi ska sätta ihop dom så att det blir en liten hage


och vi har jue en plast-matta under...plast-duk...kommer inte ihåg vad det kallas^^ det finns bara inte i mitt huvve just nu xD


sen så gör jag såhär:


1: jag flyttar över marsvinen till hagen...


2: förut så skopade jag ur buren med en skopa men jag gör inte det längre för det tar tid o skräpar...jag tar hela burboten o går ut med den o häller det på komposten så är hela "ren"...sen går jag ner i källaren o tvättar den med varmt vatten och Ättika...ättikan måste man vara jätte noga med att skölja bort annars stinker det...ganska mycket ^^


3: jag fyller i med spån, leksaker, skålar, vattenflaska (fast den sitter på gallret ^^), halm och hö och allt som behövs ^^


4: jag tar upp marsvinen en liten stund från hagen o klipper deras klor och sen är dom klara att komma till sitt mysiga, prassliga, mjuka hem :)


5: sen är man klar ^^


6: jag känner att 5:an var lite onödig...



och jag är på det tråkigaste och deppigaste humör jag någonsin har varit i....och det kommer jag att vara tills jag, en sak...och DET kommer aldrig hända...  

Presentation


HEJ! :D Jag heter Mimmi och jag kommer skriva om mina fotton,Marsvin och musik ^^...men mest om mina Marsvin ^^

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

vad är gulligast? :)
 Marsvin
 Kaniner
 Hundar
 katter
 Gerbiler
 Plastpåsar
 Papperspåsar
 Möss
 Råttor
 vet inte?
 Årkar inte svara, tyvär...:/
 FANTA!
 jag tycker om skor...X)
 Alternativ 14

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Pingla

 

Pärla

 

Devil

 

Heaven

 

Lipton

 

Silver

 


Ovido - Quiz & Flashcards